T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / KARATAŞ - Karataş Borsa İstanbul Çok Programlı Anadolu Lisesi

Ben Her Yerde Varım Projesi

Başka bir dünya ancak iyi olana odaklı bir bakış açısıyla mümkündür. Bağ kurmak insan için çok temel bir ihtiyaçtır ve insan yalnızca kuvvetli sosyal bağlar kurarak ilerleme sağlayabilmektedir. Beyinlerimiz düşünmenin yanı sıra duyguları hissetmek üzere de gelişmiştir.  Kişisel kimlik duygumuz ve varlığımızı aşan anlamı elde etmek bizi derin ve mutlak bir aidiyet arayışına itmektedir. Toplumsal aidiyeti geliştirmenin yolu toplumsal birlik, bütünlük, dayanışma ve yardımlaşma temellerine dayanmaktadır. Meslekî eğitim, toplumun temelini oluşturan güçlü sosyal bağların vazgeçilmez bir parçasıdır. Ahilik anlayışı, meslekî yeterliliğe odaklanmanın ötesinde, ahlaki değerleri vurgulayarak bireyleri toplumsal birlik ve bütünlük temelinde yetiştirir. İnsanların teknik becerilerini geliştirmesi ve etik değerler ile donatılması, istikrarlı ve sağlam toplumun kilit noktalarındandır. Ahilik anlayışını temel kabul eden toplumsal değerlerle bütünleşmiş, meslekî ve teknik becerileri yüksek ve aynı zamanda etik perspektife sahip toplum fertleri meslekî eğitim yoluyla yetişmektedir. Bugün Meslek Lisesi öğrencileri; Meslekî ve Teknik Anadolu Liselerinde 53 ve Meslekî Eğitim Merkezlerinde 39 ayrı alanda olmak üzere; Adaletten Bilişime, Denizcilikten El Sanatlarına, Gıda Teknolojilerinden Gazeteciliğe, Endüstriyel Otomasyon Teknolojilerinden Moda Tasarım Teknolojilerine, Raylı Sistem Teknolojilerinden Sağlık Hizmetlerine, Havacılık ve Uzay Teknolojilerinden Uçak Bakım eğitimi alarak toplumun her yerinde varlık gösteren nitelikli ve toplumsal gelişmişliğe katkıda bulunacak becerilerle donanmış olarak yetişmektedir. Bu kapsamda hazırlanan “Ben Her Yerde Varım” projesi, Meslekî ve teknik ortaöğretim öğrencilerimizin toplumun her alanında var olduğu farkındalığının oluşturulması düşüncesi etrafında şekillenmektedir.

 “Ben Her Yerde Varım” Projesi ile öğrencilerimizin meslekî bilgi ve becerilerini Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde Erdem-Değer-Eylem çerçevesinde yer alan değerler ile uyumlu olarak gerçekleştirecekleri çeşitli sosyal etkinlikler yoluyla toplumsal hayata dokunması hedeflenmektedir. Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğretmen ve öğrencilerimizin belirli gün ve haftalarda gerçekleştirdikleri etkinliklerden hariç olmak üzere mesleki yeterliliklerine vurgu yapılmak suretiyle kendi alan ve dallarını ön plana çıkaracak şekilde düzenlenecek; mesleki eğitimin toplumda görünürlüğünün arttırılmasına yönelik faaliyetleri içeren etkinliklerin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.  

Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen bu etkinlik ile Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda toplumun her alanında kendini gösteren Meslekî ve teknik ortaöğretim öğrencilerimizin varlığının mesleki ve teknik becerilerini toplum yararına kullanmaları yönüyle hissedilmesi, sektörel işbirliklerinde meslekî eğitimin öneminin anlaşılması ve ahilik anlayışının meslekî eğitimdeki yerinin toplum tarafından fark edilmesi; öğretmen ve öğrencilerimizin bu bağlamda gereken çabayı ortaya koymaları amaçlanmaktadır.

 

 

10-03-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-03-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-03-2025

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.03.2025 - Güncelleme: 10.03.2025 16:09 - Görüntülenme: 105
  Beğen | 0  kişi beğendi